Publikationen
2012:
- Herfurth, M.; Schuster, T.; Weiß, P. (2012): Meta-Model for Data Harmonization and Business Process Compliance in Service Procurement. In Camarinha-Matos, L. M. & others (Eds.): PRO-VE Conference Proceedings, Springer, October 2012, 13th IFIP Working Conference on Virtual Enterprises
- Herfurth, M.; Schuster, T.; Weiß, P. (2012): E-Business for Services: Simulation-based Analysis of E-Business Solution Concepts for Service Procurement Scenarios. Published in: eChallenges e-2012 Conference Proceedings, Paul Cunningham and Miriam Cunningham (Eds), IIMC International Information Management Corporation Ltd, October 2012, ISBN 978-1-905824-35-9, ISBN: 978-1-905824-35-9
2013:
- Zolnowski, A.; Böhmann, T. (2013): Customer integration in service business models. Proceedings of 46th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).
- Weiß, P. (2013): Der Kunde will ein positives Erlebnis. Interview von Prof. Dr. Peter Weiß in der Fachzeitschrift Quality Engineering, 01/2013, Konradin Verlag.
- Weiß, P. (2013): Tablets, Smartphones & Co.: IT-getriebene Geschäftsmodelle im Vertrieb und Service. Fachzeitschrift Laborpraxis, Vogel Business Media, Juni 2013.
- Platz, S.; Weiß, P.; Zolnowski, A. (2013): Process-based Measurement of Productivity in Industrial Services. Proceedings of RESER 2013, 23rd International Conference RESER (2013) in Aix-en-Provence, France, 19-21 September 2013.
- Herfurth, M.; Schuster, T.; Weiß, P. (2013): Simulation-based Service Process Benchmarking in Product-Service Ecosystems. PRO-VE’13 14th IFIP Working Conference on VIRTUAL ENTERPRISES, 30 September 2012, Dresden, Germany.
- Herfurth, M.; Schuster, T.; Weiß, P. (2013): Decision Support Based on Simulation Analysis of Service Procurement Scenarios. In: eChallenges e-2013 Conference Proceedings. Paul Cunningham and Miriam Cunningham (Eds), IIMC International Information Management Corporation, 2013.
- Böhmann, T.; Warg, M.; Weiß, P. (Hrsg.) (2013): Service-orientierte Geschäftsmodelle erfolgreich umsetzen. In: Springer Verlag, erscheint 31. Januar 2014.
- Weiß, P. (2013): Informationssysteme zur Gestaltung und Umsetzung von service-orientierten Geschäftsmodellen. Buchkapitel. In: Böhmann, T.; Warg, M.; Weiß, P. (Hrsg.) (2013): Service-orientierte Geschäftsmodelle erfolgreich umsetzen. Springer Verlag, erscheint 31. Januar 2014.
- Zolnowski, A.; Böhmann, T. (2013): Grundlagen service-orientierter Geschäftsmodelle. In: Böhmann, T.; Warg, M.; Weiß, P. (Hrsg.): Service-orientierte Geschäftsmodelle, Berlin Heidelberg: Springer-Verlag.
- Zolnowski, A.; Böhmann, T. (2013): Veränderungstreiber service-orientierter Geschäftsmodelle. In: Böhmann, T.; Warg, M.; Weiß, P. (Hrsg.): Service-orientierte Geschäftsmodelle, Berlin Heidelberg: Springer-Verlag.
2014:
- Zolnowski, A.; Weiß, C.; Böhmann, T. (2014): Representing Service Business Models with the Service Business Model Canvas – The Case of a Mobile Payment Service in the Retail Industry. Proceedings of 47th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS-47): 718-727.
- Neuer Blick auf das Tagesgeschäft: Wie sich Services zu Wertschöpfungsträgern entwickeln lassen. Bericht zur Forschung im BMBF-Projekt PROMIDIS. Vera Münch, Peter Weiß, Andreas Zolnowski. Industrieanzeiger 04.14, 136. Jahrgang. Februar 2014.
- Zolnowski, A.; Böhmann, T. (2014): Formative Evaluation of Business Model Representations – The Service Business Model Canvas. European Conference on Information Systems (ECIS), Tel Aviv.
- Service Management: Produktivität stärken. In: iQuadrat Intelligente Instandhaltung. Bericht zur Forschung im BMBF-Projekt PROMIDIS. Vera Münch, Peter Weiß, Jens Hogreve, Andreas Zolnowski. April 2014, Jahrgang 5, Ausgabe 01.2014, http://www.iquadrat-magazin.de.
- Weiß, P.; Zolnowski, A. (2014): Building a Service Productivity Lab: Simulation-based Modelling and Analysis of Service Processes and related Performance Data. In: Beitrag auf RESER-Konferenz 2014, 11.-13. September 2014, Helsinki, Finnland, http://www.reser2014.fi/.
- Weiß, P.; Platz, S.; Crezelius, S.; Große, C.; Hogreve, J.; Albrecht, K.; Zolnowski, A. (2014): Methoden und Instrumente zur Messung und Verbesserung der Produktivität industrieller Dienstleistungen in KMU. In: Möller, K.; Schultze, W. (Hrsg.): Produktivität von Dienstleistungen, Wiesbaden: Springer Gabler
- Hogreve, J. / Albrecht, K. / Velleuer, M. (2014): Understanding the Complex Structures of Service Productivity in B2B-Settings: A Linguistic Network Analysis, in: Proceedings of the 23rd Annual Frontiers in Service Conference, June 26-29, Miami, USA.
- Hogreve, J./ Hübner, A./ Velleuer, M. (2014): Understanding and Managing Service Productivity in Manufacturing Firms – A Decision Theory Approach, in: Proceedings of 4th Rostocker Dienstleistungstagung, September 18-19, Rostock, Germany.
2015:
- Hogreve, J./ Hübner, A./ Velleuer, M. (2015): A Different Perspective on Service Productivity in Manufacturing Firms, in: Proceedings of 2015 AMA Winter Marketing Educators’ Conference, February 13-15, 2015, San Antonio, Texas, USA.
- Hogreve, J./ Hübner, A./ Velleuer, M. (2015): Proposing a Decision Theory Approach on Optimizing Service Productivity in Manufacturing Firms, in: Proceedings of the 24th Annual Frontiers in Service Conference, July 9-12, San José, USA.
- Hogreve, J./Velleuer, M. (2015): Industrial Service Networks erfolgreich steuern, in: Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, Vol. 69, Sonderheft 15, S. 35-59.